28.9.2012

Got it

Var på intervju till Café Esplanad idag och fick jobbet med det samma! Det var en äldre kvinna som intervjuade mig, hon som även grundat caféet och hållit det up and running i över femtio år. Och man kan säga att det nästan var mer en diskussion än en intervju, hon fick en att känna sig så välkommen. Efter att vi talat en stund sa hon bara "Okej, när har du möjlighet att göra din första arbetstur?". Så rakt på sak liksom och man bara tänkte att what, var det sådär enkelt? Och bäst av allt är att också min klasskompis som var på intervju efter mig fick jobbet, och så jobbar också en annan klasskompis där sedan två år tillbaka. Kommer att ha min första arbetstur veckoslutet efter surfresan, så då får jag pröva på hur det egentligen är att jobba på ett av stans mest hektiska caféer.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti