29.6.2014

Visit

Nu har det än en gång blivit dags att åka upp till Vasa och hälsa på Jennie, alldeles för länge sedan sist. Tåget åker på eftermiddagen, och så är jag tillbaka igen på tisdag. Får se om Finlands soligaste stad har sol att erbjuda, sämre väder än här i stan kan det knappast bli.


Gjorde förresten en helt galen grej i morse. Skickade in en arbetsansökan till en sushirestaurang i stan som anställer personal på deltid. Hade så lite timmar på hotellet i våras, så jag borde ha gott om tid att jobba lite extra vid sidan om ifall situationen på hotellet inte ändras. Det kan kanske låta lite underligt, att jag precis blivit utexaminerad från Hanken och söker anställning vid en sushirestaurang. Men det har faktiskt varit en dröm för mig att få pröva på det en tid. Kan ju hända att jag ännu ändrar mig, eller får ett bättre kontrakt från Scandic till hösten, men det skadar aldrig att söka.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti