22.7.2012

Landet

Är just nu på landet och har passat på att sola hela dagen när det äntligen är sol. Man vet aldrig när solen tittar fram nästa gång. Det börjar finnas ordentligt med blåbär nu, och tänkte gå ut och plocka i morgon när de lovat regn. När jag är ute på landet börjar jag nästan alltid fundera på hur det skulle vara att leva på naturens villkor. Plocka bär och svamp, odla eget och jaga vilt. Svårt skulle det ju vara på vintern, men såhär på sommaren skulle det nog gå. Här finns så mycket av allt. Jag skall nog definitivt ha en liten odling på min balkong nästa sommar, med lite örter och sallad. Och kanske till och med en liten jordgubbsplanta. Synd bara att jag inte kan utnyttja balkongen i år när de renoverar ända till September.

Smultron.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti