12.8.2012

Sunday

Har mest bara slöat hela dagen och stressat över att min mens varit över ett dygn försenad. Med piller har mensen alltid börjat vid samma tidpunkt, lördag kl.12, med typ en timmes noggrannhet i över tre års tid. Och när den inte kommer som den ska får jag panik. Nå, nu började den i alla fall så det blir inga bebisar för min del. I eftermiddags prövade jag också på ett nytt recept som Dany tipsade mig om, halloumibiffar. De är helt otroligt lätta att laga och blev väldigt goda. Bara blanda ihop riven zuccini, riven halloumi och tre ägg. Steka i pannan, servera med gräddfilssås och voilà. Passar dessutom perfekt för mig som försöker undvika alltför mycket vete.


        Så kom resten av familjen hem från landet, med åtta liter hallon med sig. Helt otroligt att det finns så mycket hallon i år. Och jag skulle nog våga påstå att hallon är mitt favoritbär, även om jag ofta har svårt för mig att bestämma en favorit.


Till efterrätt blev det förstås hallonkaka med grädde och vaniljsås. Helt gudomligt gott.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti