1.1.2013

2012

Det gångna året har gett mig otroligt mycket, och jag har lärt mig en hel del om mig själv och mina prioriteringar i livet. Våren var samtidigt både den roligaste och svåraste tiden i mitt liv hittills. Som utistutor lärde jag känna underbara människor från olika länder världen över, och besökte nya ställen där jag aldrig tidigare varit. Det blev ett sätt att fly från vardagen. Men utan alla dessa människor hade jag inte orkat.

Exchange Committee <3

Bianca & Vince
.
Tero.

 Sophie, Ewa, Mariana, Doris, Bianca.

Levi.

Snöskotersafari.

 Träffade julgubben också.

Reseteamet & Alberto i St. Petersburg

 
The Church of the Savior on Spilled Blood.
 
Jenny.

 
Ina.

Bianca.

Exchange Committee Spring Semester 2012.

Samtidigt gick jag i mitt privatliv igenom något som man inte ens önskar sin värsta fiende. Besvikelse, sömnlösa nätter, rödgråtna ögon, och motgång efter motgång i vårt förhållande med N. Började tvivla på att jag någonsin skulle bli lycklig igen, tills sommaren kom och vände på allt. Jag lärde mig att lägga mina egna behov först, att proritera om helt enkelt. Jag  var ledig hela sommaren och träffade vänner, riktiga vänner. Utan dessa finns man inte.

Amanda.
 
Amanda & Johanna.

Sara, Jennie, Leticia.

Syrran.

Tiia, Sara, Annika.

Kära Jennie & Niko.

Johanna.

Eva & Sara.
 
Petra, Jenny, Dany <3

Hösten började jag i ny skola, ett nytt jobb där jag trivs och så lärde jag mig att surfa i Portugal. Jag känner att jag äntligen hittat det jag vill göra. Jag har blivit otroligt stark, och tänker njuta av varje stund. 

TUR-12

 
Café Esplanad.
 
Baleal, Portugal.

Happy.
 
Standing strong.

Life is not a sprint, it's a marathon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti