22.1.2013

Tuesday

Kom just hem från Hanken och träffade jumppa-Nina på vägen hem, vår jumppa- och hälsokunskapslärare i högstadiet. Blev helt överraskad över hur ivrig hon blev när hon såg mig, och så frågade hon förstås ut mig om vad jag håller på med nuförtiden. Då jag beklagade mig över hur mycket jag har på gång just nu, och att jag dessutom borde sätta i gång med min kandidatavhandling påminde hon mig om vad hon alltid sagt om tidsanvändning och att man skall planera sin tid noga. Tänk hur många olika lärare man haft under sin skoltid, och hur många elever lärarna har år ut och år in. Och ändå känner de igen bekanta ansikten från sex år tillbaka.

Dagens look.

Nu skall jag läsa lite till torsdagens hygienpasstest som vi har i Arcada, och efter det skall jag på kvällstur till caféet. Borde också gå igenom en massa artiklar och hitta material till min kandi, men fan, har inte alls lust. Kanske jag är lite klokare efter morgondagens rubrikdiskussion med handledaren.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti