8.1.2013

Daydreaming

Det är lätt hänt såhär under vinterhalvåret att man drömmer sig bort till varmare breddgrader. Tänkte lista mina drömresmål åt er här.

1. Östafrika
Östafrika har länge inspirerat mig med sin vackra natur och djurvärld. I Tanzania ligger Serengeti, en av världens vackraste nationalparker, och i Zambia ligger Victoriafallen, ett av världens största vattenfall. Jag vill se våra största däggdjur ute i det vilda, och så vill jag bada i Devil´s Pool. Och så har vi Zanzibar, paradisön utanför Tanzania. Kärlek.

Serengeti National Park.

Wild Life. 

 Elephants.

Victoria Falls.

Devil´s Pool, Victoria Falls.

Zanzibar.

2. Cambodia & Laos
Djungeltemplet i Cambodia är något jag redan länge velat besöka. Här gäller också egentligen samma sak som med Östafrika, fantastiskt vacker natur. Och djungel.

Angkor Wat.

 Vientiane, Laos.

Laos.

3. Australien
Australien har varit ett av mina drömresmål sedan liten, säkert delvis för att det ligger så långt borta. Jag vill hälsa på tama delfiner vid Monkey Mia, snorkla vid Great Barrier Reef innan korallerna försvinner och så vill jag surfa i varmt vatten.

Monkey Mia.

Great Barrier Reef.

Ayers rock.

Surfin.

Alla bilder tagna från Google.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti