5.1.2013

Interior

Orsaken varför jag åkte ut till Ikea i torsdags var att tidningskorgen (som också en längre tid varit slut i Ikea) hade anlänt till affären i Vanda. Som vanligt brukar det fastna lite andra grejer också på vägen till kassan, men denhär gången gjorde jag verkliga fynd. Min vita orkidé dog i höstas, fråga inte varför, men den började plötsligt tappa sina blommor och en morgon hade även den sista blomman fallit av. Till slut var jag tvungen att klippa av stjälkarna eftersom den såg så ful ut, men ides inte slänga bladen och rotsystemet eftersom de ännu var i liv i krukan. Nå, på Ikea hittade jag nu två orkidéstjälkar i plast, perfekta att sticka in i rotsystemet. Och det bästa av allt, de kommer aldrig att dö. Så fick jag också med mig ett ljus att ha på skrivbordet.

BLADIS 

Uppstått har min orkidé. Visst ser den äkta ut?

 
Nu är min lilla ledighet slut och skall nu sticka iväg på morgontur till jobbet. Senare idag blir det sushi med Sara. Börjar redan få lite abstinens sedan jag var på Tokyo55 med andra Sara i december.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti